TOYOTA COROLLA TÜRKİYE FORUMU, OTOMOBİL HABERLERİ
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


TOYOTA COROLLA TÜRKİYE FORUMU, OTOMOBİL HABERLERİ
 
AnasayfaAramaLatest imagesGaleriCOROLLA FACEBOOKKayıt OlGiriş yap
Giriş yap
Kullanıcı Adı:
Şifre:
Beni hatırla: 
:: Şifremi unuttum
Toyota nın başı dertten bir türlü kurtulmuyor. 650 bin prius hibrit otomobil geri çağırılacak
Fiat / Murat 131 Icon_minitimeCuma 03 Ara. 2010, 14:44 tarafından Admin
Fiat / Murat 131 928907084

Şirket sözcüsü Paul Nolasco, bir güvenlik riski oluşturmayan soğutma pompasındaki sorunun aracın aşırı ısınmasına ve güç kaybetmesine neden olduğunu, 2004 ile 2007 …

Yorum: 0
Elektrikli mi yoksa hibrit otomobil mi tercih etmek gerek?
Fiat / Murat 131 Icon_minitimeCuma 03 Ara. 2010, 14:42 tarafından Admin

Fiat / Murat 131 663685057

Çukurova Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Makine Mühendisliği Bölüm Başkanı ve Otomotiv Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Kadir Aydın, ''Elektrikli …

Yorum: 0
Havayastığı deyip geçmeyin
Fiat / Murat 131 Icon_minitimeCuma 03 Ara. 2010, 14:39 tarafından Admin
Fiat / Murat 131 863284026


Yolcu güvenliğini ön plana çıkartmak için geliştirilen parçalardan birisi olan havayastıklarının kaza anında hayat kurtardığı bir gerçek. Peki, kaza sonrası bu …

Yorum: 0
Yıl Sonu Geldi Kaldırılmış Fiyatlar İnmeye Başladı
Fiat / Murat 131 Icon_minitimeCuma 26 Kas. 2010, 22:34 tarafından Admin
AAFiat / Murat 131 887301803

Yıl sonu yaklaşırken, satış rakamlarını artırmaya çalışan yerli ve ithal otomobil markalarının rekabeti, dikkati çekiyor.

Türkiye pazarında, önemli oranda pay …

Yorum: 0
Corolla Foruma Destek
Yaris ve Auris e özel forumları da ziyaret edebilirsiniz
Yaris Auris
Anahtar-kelime
Sayaç

 

 Fiat / Murat 131

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Admin
Albay



Mesaj Sayısı : 629
Sadakat : 3
Kayıt tarihi : 06/03/10

Fiat / Murat 131 Empty
MesajKonu: Fiat / Murat 131   Fiat / Murat 131 Icon_minitimeCuma 12 Mart 2010, 20:30

Fiat / Murat 131 Thumbnail.php?file=fiat_murat_131_531316283

Yakın zamana kadar makyajlı versiyonunu kullandığımız 131 serisi Fiat’ın en çok talep gören otomobillerinden birisi olarak tarihe geçti.

İtalyan üretici ‘70’li yılların ortasında yaşlanan 125 serisi yerine güçlü bir otomobil arıyordu. Özellikle Alman ve Fransız üreticilerin atakları karşısında uzunca bir süre sessiz kalınmıştı. Mühendislik ekibi ailelerin ihtiyaçlarına karışlık verebilecek bir bagaja ve geniş bir kullanım alanına sahip 131 konsepti konusunda fikir birliğine vardılar. Otomobil 1974 yılında üretim bantlarıyla tanıştı.

Beş kapılı ve station wagon versiyon ailelere hitap ederken, üç kapılı karoser genç tüketiciler için özel donanımlarla hazırlanmıştı.
İlk çıkan serinin kalbinde 1.3 ve 1.6 litrelik iki farklı benzinli motor bulunuyordu. Arkadan itişli otomobilin iç mekanındaki tek dezavantaj kuşkusuz şaft tüneliydi. Nitekim önden çekişli otomobillere kıyasla arka koltuklarda üçüncü yolcunun konforunu etkileyen bir çıkıntı bulunuyordu.


Bunun yanı sıra gösterge tablosu oldukça okunaklıydı. Kokpit yapısı zamanın otomobillerine göre daha ergonomikti. 131 serisinin kuşkusuz en güçlü olduğu noktalardan birisi de kalorifer sistemiydi. ’78 yılında seriye Supermirafiori eklendi. Performans modelleriyle nam salan bu seride artık çift eksantrikli 2.0 litrelik benzinli bir motor bulunuyordu. Supermirafiori diğer seriye göre lüks donanım özellikleriyle dikkat çekiyordu. Bu lüks seriye bir sonraki yıl 2.0 ve 2.5 litrelik dizel motor seçenekleri eklendi. Hemen ardından 2.0 litrelik motorun turbo beslemesi versiyonu vizyona çıktı.


131 serisine yönelik bu performans çalışmaları Dünya Ralli Şampiyonası’ndaki başarılarla destekleniyordu. Abarth tarafından modifiye edilen 131 serisi ralli parkurlarında adeta başarıdan başarıya koştu. İtalyan üretici 1977, 1978 ve 1980 yıllarında Alman pilot Walter Röhrl ile üç şampiyonluk yaşadı.


Fiat gelişen Pazar ihtiyaçları doğrultusunda 1981 yılında otomobili ciddi anlamda bir operasyondan geçirdi. ’82 yılında otomobil İspanyol üretici Seat ile yapılan anlaşmalar çerçevesinde Seat 131 olarak İspanya’da üretilmeye başlandı. Sadece dört kapılı modeli hedef alan bu ortaklık kısa süre sonra Seat 131 Station wagon ile büyüdü ve bu versiyon İspanya’dan dünya ülkelerine ihraç edildi.

Türkiye, 131 serisini üreten diğer ülkelerden birisi oldu. Yapılan lisans anlaşması çerçevesinde Tofaş Fiat 131’i Türkiye’de Murat 131 adı altında, Şahin, Doğan ve Kartal gibi donanım ve karoser tipleriyle üretti. 131 serisinin en uzun soluklu projesi Türkiye’de gerçekleşti.


131 serisinin İtalya’daki macerası ‘83 yılı sonunda bitti. Serinin tüm versiyonlarının üretimi aynı anda durduruldu. 132 Argenta modelinin üretim bantlarına girişiyle, ‘büyük aile otomobili’ olarak anılan 131 serisi tarih sayfalarındaki yerini aldı.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://corolla.yetkin-forum.com
 
Fiat / Murat 131
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» FIAT

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
TOYOTA COROLLA TÜRKİYE FORUMU, OTOMOBİL HABERLERİ :: TÜM MARKALAR :: OTOMOBİL HABER & BİLGİ ARŞİVİ-
Buraya geçin: